reklama

Chudnutie a pôžitok z jedla

Je ľahké mať potešenie z jedla, keď sa človek nemusí kontrolovať, čo a koľko toho zje. Situácia je horšia, keď príde na túžbu schudnúť a počítanie kalórií.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Väčšina obľúbených jedál sú kalorické bomby. Pri snahe o zhodenie nadbytočnýck kíl treba hľadať radosť z jedenie inde a hlavne vychutnať každý jeden kúsok jedla. Treba na chvíľu spomaliť, potešiť sa pohľadom na jedlo, privonať, zakusnúť, dôkladne precítiť chute, rozhrýzť, pováľať na jazyku a až potom prehltnúť.

Keď cvičím na stacionárnom bicykli, pustím su k tomu film, aby som sa odpútal od nudného šlapania, aby mi rychlejšie ubehlo. Funguje to. Sustredím sa na film a samotné cvičenie skoro nevnímam. Práve preto je hlúposť pustiť si film k večeri. Jedlo zmizne v bruchu bez toho, že by som ho vychutnal, uvedomil si vôbec, čo jem. Čím menej jedla mám k dispozícii, tým viac si ho chcem užívať. Snažím sa (so striedavými úspechmi) nejesť "len tak" popri iných činnostiach, ale zastaviť a maximálne precítiť chute. Hlavne pri "zakázaných" jedlách - keď už poruším zdravé stravovanie, nech z toho spoň niečo mám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A teraz ma ospravedlňte, zovrela mi voda. Odchádzam od počítača, čaká ma káva s horalkou :)

Peter Varša

Peter Varša

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Optimista so záujmom o svet okolo :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu